Support för appen Västkustens Naturhamnar
![]() |
![]() |
Support vid problem med appen Västkustens Naturhamnar säsongen 2025
Är appen inte uppdaterad och aktiv trots att du har betalt kan du prova att logga ut/radera enhet från abonnemang och sedan logga på igen så kommer det fungera. Får du inte ordning på det ändå kan du ringa vår support:
Vi har under tiden som kansliet är stängt för semester eller vid helger en support för abonnemang på appen SXK-V (IOS) och SXK-V2 (Android).
Är inte giltighetstiden uppdaterad? Har du inte ditt abonnemangsid? Kan du inte logga in? Kan du inte se flygfotot?
Våra funktionärer Ove och Gunilla Thorin kan försöka hjälpa dig via telefon.
Ove Thorin 0705 728600 och Gunilla Thorin 0708-990470
Trevlig sommar!
Vårutgåvan 2025
Årets Vårutgåva är nu utskickad och apparna är uppdaterade och godkända i Google Play samt i Appstore. Det är bra att uppdatera sina enheter med den senaste versionen.
Frågor som rör appen Västkustens Naturhamnar
Tänk på att alltid ha senaste version av appen, den hämtar du där du hämtar andra uppdateringar!
Fungerar inte appen trots att du har senaste version så prova att radera enheten underInställningar/Mitt abonnemang, det tar några sekunder innan det går igenom. Sedan kan du logga på igen med abonnemangsid och efternamn.
Vad händer med mina hamnbeskrivningar om jag inte betalar nästa år?
SVAR: Så länge du har ett aktivt plusabonnemang har du tillgång till alla hamnbeskrivningar. Om du väljer att inte förlänga ditt plusabonnemang kommer du att ha tillgång till hamnbeskrivningarna fram till utgångsdatumet för plusabonnemanget. Om du tecknar ett plusabonnemang 2025 kommer du att ha tillgång till hamnbeskrivningarna till och med maj 2026.
Måste jag ha Internetförbindelse för att det skall funka?
SVAR: När du väl har laddat ner appen behöver du inte Internetförbindelse förutsatt att du valt att ladda ner alla hamnskisser lokalt på din enhet. Se Inställningar/Mitt abonnemang och välj Cachlagring/Ladda ner. Att visa satelitkarta kräver dock Internetförbindelse.
Vad händer med appen om jag byter min telefon/surfplatta?
SVAR: Appen är gratis så den kan du ladda ner igen. Om du vet att du skall byta telefon/surfplatta måste du att avregistrera abonnemanget på den gamla enheten och sedan kan du registrera det på den nya. Du gör detta under INställningar/Mitt abonnemang. Om du tappar den så att du inte hade den möjligheten kontaktar du bara vårt kansli så hjälper dem dig.
När uppdateras appen?
SVAR: Under maj månad varje år släpps en uppdatering inklusive det årets nya hamnbeskrivningar, men det kan också komma löppande rärttningar och uppdateringar under året..
Hur registrerar jag mitt abonnentnummer?
SVAR: Abonnentnummer och Efternamn matas in under Inställningar/Mitt abonnemang i appen för registrering.
Samtliga tecken, inkl. "bindestrek", i abonnentnummer skall anges samt ditt efternamn.
Hur många enheter kan jag ansluta till ett plusabonnemang?
SVAR: Du kan ansluta två stycken enheter till varje plusabonnemang. Det är inga problem att mixa iPhone/iPad och Android och ha en av varje.
Kan jag se båtens position i hamnbeskrivningarna?
SVAR: Ja, det kan du.
Om jag installerar om appen måste jag då registrera på nytt?
SVAR: Ja, vid ominstallation måste appen registreras på nytt. Se till att ha abonnentummer är lätt tillgängligt.