Hoppa till huvudinnehåll
Göran Pantzar
Senast inloggad: 2013-04-30 - 14:57
Båtförsäljning till UK

Göran Pantzar:

Hej! Jag har min Omega 30 till salu på bl.a BLOCKET. Jag har fått följande mail från Paul Sobrinho i England. Hello, when last do you service the boat ? and will also like to know the present condition of the boat, as i would like to get the boat here in United Kingdom as soon as i can, hope you have the complete document of the boat ? I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest and safest way to use my credit card and is a safe and reliable method of payment... Let me know your target price for the boat and i will be responsible for all transportation preparations for it to be transported to my home in United Kingdom. Min fråga är hur jag hanterar detta. Vilka juridiska dokument behövs för att jag skall vara skyddad?. Är detta seriöst? Tacksam för råd och ev åtgärder. Mvh Göran Pantzar I hope to hear from you soon. Mr Paul

kuling
Senast inloggad: 2014-05-26 - 19:25

Lennart Lundin:

Förslaget om betalning verkar inte helt bra. Vi talar om ett större värde - inte om enklare prylar. Ingen seriös köpare köper en båt utan att han eller t ex besiktningsman först ha sett den. Naturligt är att köparen flyger hit och bestämmer sig, skriver kontrakt och betalar innan båten flyttas. Idag är det enkelt inom EU med bank-överföring som kan gå på några timmar till högst 2 dagar. Hälsningar Lennart Lundin