Styrelsen
| Ordförande Lennart Rönnkvist,
|
|
Vice ordförande Fredrik bjurbo För drygt 10 år sedan köpte min familj vår första båt, en Albin Ballad. Vid första hissningen gick det back, men sedan dess har det bara gått framåt. Idag delar vi en Larsen 50 med en annan familj och färdas kors och tvärs över vårt vackra hav. Att fylla båten med vana och ovana seglare och dela livet ombord på en segelbåt hör till livets goda och aldrig mättas hungern efter de vackra vyerna från en slät klippa i skärgården. Sen dess vi kastade loss första gången har vi nyttjat Kryssarklubbens fantastiska bojar och glatts över klubbens möjligheter för vana och ovana seglare att färdas säkert på vårt hav. Numera är jag dessutom en av dykarna som får sätta ut föreningens bojar efter vintern, vilket är en trevlig start på säsongen. |
|
Kassör
|
|
Ledamot Kontaktperson för Kvinna ombord Jag seglar en Elan 333 tillsammans med min man Kjell och våra hund Stella. Vi har fyra söner som delar vårt intresse för segling och Joel sitter i valberedningen. Våra långseglingar har sträckt sig till Danmark, Norge och Tyskland. I år är vi gärna med på eskader till Nystad och sen till Gotland. Sensommaren har vi tänkt oss upp till höga kusten. |
|
|
|
Suppleant Anders Englund Anders har återkommit i styrelsen efter några års bortvaro. Gift och har tre barn. Började sin seglarbana 1973 i en skärgårdskryssare, efter att ha avverkat ytterligare två båtar seglar han nu en Mamba 31, Malwina. Har seglat svenska kusten, finska kusten, en sväng till Stavanger, till Västindien med S/Y Palwan som besättning. Seglar för det mesta ensam. Favorit:Åland!! |
|
Supleant Fredrik Bergström Fredrik är ganska ny som seglare. Köpte sin första segelbåt, Hanse 325 år 2014. Brinner för segling, båtliv och sjön i största allmänhet. Är sedan i höstas elev på sjöräddningen i Gävle. Sambo och två döttrar. Jobbar i Norge med vattenbilning av olika betongkonstruktioner.
|
|
Sekreterare Bo Ulfhielm Seglar folkbåten Nyx och har en campingbåt som hobbyprojekt i garaget. Seglar mest i Gävlebukten med familjen, men drömmer om längre turer. |
|
|
|
Suppleant Susanne Johansson Detta är mitt första år i styrelsen. Jag är uppvuxen vid vattnet och älskar att vara ute på sjön med min sambo och dotter i vår Hanse 325. Båten är vår flytande sommarstuga. Skärgårdssegling är min grej, så på semestrarna kastar vi gärna loss söderut . Åland och Finland är också en stor favorit hos familjen |
|
Ledamot Familjen äger och vårdar ömt sitt hembygge, motorseglaren Quadrant, en Nautilus 31. I sommar blir det vår och båtens 34:e sommar tillsammans. Jag och min man, Olle, tillbringar i stort sett all ledig tid mellan maj och september ombord. Numera hänger sönerna bara med ibland, lånar båten eller så lämnar den äldste över barnbarnen för lite omsorg och hopp om bibringat sjövett. |
|
Ledamot Stefan Engström Det började när jag byggde en OK-jolle tillsammans med min far i Skärså som jag kappseglade med för första gången 1960. Jolleseglandet byttes mot kölbåt och hustrun och jag blev kryssarklubbare 1973. Vi har seglat sedan dess med familj och barnbarn, gärna till Gotland. Sedan 2009 med vår gemensamma Dufour 40 Performance. Har kappseglat allt från OK till VO 60 och även ansvarat för tävlingsledning. Sjöräddare på Resque Arizona, Söderhamn. |
|
Suppleant Jens Holm Jens har varit på sjön sedan begynnelsen, är uppväxt i Vasa Skärgård och har seglat sedan 20 år tillbaka. Från år 2002 seglar Jens och sambon Annelie tillsammans med hunden Tindra en Conqubin 38. Seglar helst norrut men har även gjort några sydligare somrar. Gillar eskadersegling och har avverkat rätt många Ålandseskadrar, några som eskaderledare. Siktar på lite längre seglingar då tiden helt plötsligt verkar obegränsad. |
|
Revisorer Valberedning
Vakant |
|






