Uwe Detlef:
Hej jag köpte en GPS-plotter (Raymarine RC435)från en firma i Tyskland.När jag skulle tar den i bruk i år fungerade det inte. Tog inte emot sateliter.Skrev till firman i Tyskland,de rådde mig att låta den reparerar här Sverige på grund av de höga fraktkostnader.Kontaktade då "Bela Marin". Svar : inga problem skicka bara plottern med garantibevis till våran serviceverkstad "Ramnav". Ramnav är ett dotterbolag till Ramantenn AB.Jag skickade den dit. Efter ca 1 vecka kom det ett samtal från Ramnmav. De vägrade att garantireparera plottern på grund att plottern var av äldre datum ( 2005) Jag lät reparera den. Obs! ej garantireparation.Hade då varit tvungen att skicka den till Tyskland. Nu till frågan gällar inte garantin från inköpsdatum? Raymarine har ju 2 års wordwide garanti på sina produkter enligt www.raymaine.com/warrenty Jag har kontaktad firman i Tyskland i detta ärende. De svarade att de skulle kontakta "Raymarine" i detta ärende. Men det kommer ta lite tid. Tycker i alla fall att RAmNav har sina egna garantivillkor oavsett vad Raymarine skriver i sina villkor. Det är kanske inte så populärt att köpa nåt i Tyskland som är billigare där( Priset var ca 300:-€) Såg på Ramantenns hemsida att de hade en likadan plotter till salu för 6900:- M.v.h. Uwe Detlef
- Logga in för att skriva kommentarer
- 28 visningar