Lennart Heyner:
Hej, jag har en gammal GPS Garmin 45 FCC ID IPH-13000 SN 34563548 som slutat fungera (Displayen oläslig), och på den hade jag sparat unika wpts och routes från sk vita sjökortsområden i finska skärgården. Lyckligtvis har jag sparat dem vidare på min pc. Sedan några år använder jag med nöje och nytta en välfungerande GPS Map 420 10P005771, men hittills endast i Stockholms skärgård. Kommande sommar planerar vi att med båten åter besöka finska skärgården, varför det vore önskvärt att kunna lägga över de gamla WPTS och Routes till den nyare navigatorn. Hur går jag tll väga? Skaffar ett SD-micro-kort, sätter det i en SD-adapter, som placeras i PC:ns minneskortuttag, för över Wpts och routes till SD-micro, som sedan placeras i GPS-map 420? Eller finns det någon bättre metod, likt den på GPS45, där man via en speciell kabel kunde flytta data fram och tllbaka mella GPS och dator? Hur ska jag bäst gå tillväga? Jag är inte så jättehemma på handhavande av datorer.Någon som vet hur man gör eller som redan gjort detta och kan beskriva processen på ett enkelt sätt? Vänligen Lennart Heyner
- Logga in för att skriva kommentarer
- 18 visningar