Hoppa till huvudinnehåll
Eriam
Senast inloggad: 2026-06-08 - 18:21
Efterlysning ovanlig segelbåt

Hej!
Vi köpte en Vinco 37 för några år sen. 
Det är en mycket ovanlig segelbåt som byggdes i Heestrand på västkusten i början av 1980-talet. 
Vi tycker det är roligt att äga en ovanlig båt och undrar om det finns fler Vincoägare där ute. 
Om du äger en, eller vet någon annan som har en Vinco får du gärna höra av dig. 

Med vänlig hälsning
Per Karlsén

Janne Zelander
Senast inloggad: 2026-06-20 - 15:58

Hej Eriam!

Mitt namn är Janne Zelander, bor i Kullavik strax söder om Göteborg! Där har under flertal år legat en Vinco 37:s upplagd på vinterhalvåret (ej sommarplats). De brukar som jag sjösätta tidigt på året och deras första seglats för säsongen går till hemmahamnen. Tyvärr vet jag inte var (säkert har de sagt det till mig vid något tidigare tillfälle som jag tyvärr glömt) men tänker att om du ringer Kullaviks Båtvarv så har ju de såklart uppgifter om ägare osv. Lycka till i sökandet! Fair Winds! //Janne

Janne Zelander
Senast inloggad: 2026-06-20 - 15:58

Hej igen Eriam!

Sorry, missade tillägget att jag bestämt har för mig att deras hemmahamn är en bit norrut från Göteborg räknat... Var har du/ni er båt?

//Janne