Hoppa till huvudinnehåll
Decibell08
Senast inloggad: 2021-10-26 - 17:59
"Lambertseter Oslo"
Hoppas ni har tålamod med en novis.. Jag har framför mig en del till ett ankarspel. Det handlar om den del som fungerar som en "vipparm" när ankarspelet dras upp eller släpps ut.. Den är i gjuten aluminium, tror jag, och ser ut som ett utdraget H. I den så vilar det en annan "L" formad del som sitter fast i "H" med en genomgående axel. På tvärsen, sas.. Nu till frågan: i "L"et så sitter det tre rullar av nylon(?). 2 av dessa är nästintills stumma och går bara att vrida runt med kraft. På rullarna kan jag läsa "Lambertseter Oslo" och några siffror. På insidan av "L"'et så sitter det en rostfri plåt. Hela anordningen är väldigt rejäl i 10mm gjuten alu. Dock är den väldigt anfrätt och lacken har släppt mm. Tanken är att borra loss de "popnitliknande" på axlarna vilka nylonrullarna vilar. Sedan blästra och måla. Finns det någon som kan tipsa om var jag hittar nya "rullar"?? Eller är jag helt ute och cyklar? Jag är väldigt tacksam för alla svar och synpunkter!!! Båten är en Nimo 30
Magnus Sterky
Senast inloggad: 2024-03-19 - 07:44

En bild säger mer än tusen ord......

Kan du lägga in bilder på vad du beskriver så kan det vara lättare att försöka ge råd.

cramdahl
Senast inloggad: 2023-11-13 - 12:16

Teksten kan indikere at vinsjen kommer fra ILAS Marine, eller Vinsjkompaniet som de heter nå:

http://www.vinsjkompaniet.no/Vinsjkompaniet/Forside.html