Jag bestämmer en träff i Nynäshamn med en kapellmakare (A-söm) i Nynäshamn men när vi ska träffas så har hon fått förhinder. Jag hyrt året runt plats av Nynäshamns kommun i över 10 år så jag är väl känd på hamnkontoret, så jag går in och frågar om jag kan lämna in sittbrunnstältet så kommer kapellmakaren in och hämtar det senare i veckan för att byta en trasig dragkedja. Detta sker i december 2023.
Eftersom personalen känner mig så går det alldeles utmärkt, jag lägger in det i förrådet så kan hon komma när hon vill, jag känner henne får jag till svar.
I februari 2024 ringer min dotter (hennes kapell) till kapellmakaren och frågar om hon har bytt dragkedjan och får till svar att hon glömt att hämta kapellet men jag ringer hamnkontoret och säger att jag kommer in i morgon och hämtar det. Efter en stund ringer kapellmakaren tillbaka och säger att dom kastat det i soporna.
Turistbyrån och hamnkontoret delar lokal så chefen för turistbyrån beordrar "hamngubbarna" att städa förrådet någon gång under januari 2024 och dom hittar sittbrunnstältet och frågar vad dom ska göra med det. Svaret från turistbyråns chef är kasta det soporna. "Gubbarna" protesterar och säger att det ser ju väldigt fint ut men ordern kvarstår och sittbrunnstältet kastas i sopcontainern.
Jag och alla som ligger i hamnen har ju kontrakt med hamnkontoret (Nynäshamns kommun) så allas mailadresser och telefonnummer finns ju på hamnkontoret, men tyvärr var inte ordinarie hamnpersonal där just då så det blev inga mail ivägsända.
Hamnkontoret känner inget ansvar och tänker inte göra nåt och speciellt inte ersätta något.
Varken kapellmakaren eller Nynäshamn kommun känner något ansvar trots att ett mail hade förhindrat detta
Min dotter har nu fått beställa ett nytt och det kosta 35000:- hos Kapell och Annat i Malmö. Detta pris är med höstrabbat med 15%!?
- Logga in för att skriva kommentarer
- 43 visningar