Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-16 - 14:41
Philips MK 9:a

Kenta:

Hej! Är det någon som vet, om det finns något företag i Sverige som server en ca 10 år gammal GPS. Philips MK 9:a. Den har börjat bli egensinnig, ibland omöjlig att stänga av. Samt startar själv, helst då nattetid, och stör nattaron. Kenta

Kjell (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-18 - 11:26

Kjell:

Jag vill minnas att för några år sedan frågade någon efter information om Philips GPS. Det som framkom var att Philips hade lagt eller sålt ut denna produktgrupp. Jag har letat på nätet nu och kan inte hitta någon referens till den.
Tomas (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-18 - 11:26

Tomas:

Åtgärd ett är att starta om den och tömma allt minne, nollställa den. Starta och håll E intryckt länge. Läs bruksanvisningen. Du kan sen prova med att ringa denna firma. Fråga efter Rikard Dalsjö, mycket duktig. C A Clase AB, Ruskvädersg. 8, 418 34 GÖTEBORG Tel 031-64 72 00, Fax 031-53 46 37. Service, direktnr 031-64 72 10 CA Clase är dock experter på bla marinelektronik för fartyg och sysslar normalt inte med våra små flytetyg. För något år sen, eller två, kunde Rikard hjälpa mig få igång en Philips GPS MK9 men redan då var det ont om reservdelar, dvs såna där små elektroniska pryttlar. Det är många år sen AP-Philips slutade med GPS, men jag tror att Leitz delvis tog över. Med en Leitz-antenn (köpt hos Viking i Gbg) kunde jag för några år sen förvandla min gamla fina AP decca(!)mottagare till en "modern" GPS. AP-Philips gamla mottagare har fortfarande marknadens bästa ergonomi på både display och knappar, tycker jag, även om de saknar många moderna (mindre nödvändiga) funktioner.