Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-03-28 - 12:53
Utombordarfäste och TV-antenn

Andreas F:

Hej Jag hade tänkt att montera ett utombordarfäste på min Nimbus 310C. På denna båt så är det bara ett pulpit rör att fästa ett fäste i, ( det kanske finns fästen )då återstår bara det fäste som skall bultas fast i akterspegeln, har redan ont om plats där, så jag skulle vilja ha det sittandes på pulpit röret. Är det någon som har bra tips på utombordarfäste montering på liknande båt antingen på pulpiten eller akter? Fråga 2, Installerade en Nargus TV antenn förra året och den fungerar inte, jag har bättre TV bild med bords antenn. Har kollat alla kablar samt säkring och allt ser bra ut. Har någon liknande erfarenhet?

Ted (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-29 - 14:00

Ted:

Jag hade tidigare en Nargus av lilla modellen c:a 20 cm hög cylinder med rundad topp. Och trots att jag placerade den på ett otal platser så fick jag den inte att funka. Köpte då en Glomex av tefatsmodell som funkar perfekt
Andreas (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-29 - 14:00

Andreas:

Tack för svaret. Jag har talat med en del andra i vår hamn som har samma Nargus antenn, det var ingen av dessa som påstod att Nargus antennen fungerade, så det verkar ju var skräp.