Göran Säwensten:
Är nu inte speciellt kunnig på motorer…….. Har en Yanmar 2GM från -86 som inte vill. Om vi tar det från början för det har blivit värre med tiden. Vrider på startnyckeln och det börjar tjuta, trycker på startknappen, dödstyst, trycker några gånger och i början hände det att den startade efter några försök. När den senare vägrade totalt så lyfte jag på huven, drog lite i remmarna för att vrida runt motorn och si, när man då trycker på knappen springer den igång direkt. Men nu hjälper inte ens det tricket, har därför lärt mig hur man startar fanskapet med en skruvmejsel och det är väl OK fast en aning omständligt. Om jag förstått det rätt så tappar jag för mycket spänning då strömmen tydligen går via manöverpanelen, en omväg på så där 2 x 5 meter. Nu skall jag montera dit ett relä nere på motorn för att slippa omvägen och nu kommer frågan. Är det någon som kan hjälpa mig med ett schema som visar hur det skall kopplas? Vilka plintar som skall kopplas ihop och med vilka areor på kablarna? Tack på förhand, Göran
- Logga in för att skriva kommentarer
- 629 visningar