Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
Spridarhylsor

Karl Johan:

Hej! Någon som har bytt spridarhylsor någon gång på en MD7A? Är det svårt att lyfta toppen? Något annat man bör passa på att göra med motorn då toppen ändå är bortmonterad? Är det läge att göra rent kylkanaler och montera sötvattenkylning? Mvh Karl Johan

Lars-Göran Sandgren (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 18:15

Lars-Göran Sandgren:

Jag gjorde så när jag hade isär min MD7:a att jag lämnade in hela toppen till verkstad för sotning, ventilslipning, renovering av spridare och allt vad de gjorde. Smidigt och enkelt. Resten gjorde jag själv. För montering behövs momentnyckel. Jag klarade mig bra med en från Claes Ohlsson. Även om den inte skulle visa exakt så blir det i alla fall jämt draget. Har även använt den till MD11 några gånger. Montera färskvatten är inte fel om motorn i övrigt är OK. Rensa från rostavlagringar är ett måste - annars täpps snart värmeväxlaren till.
Karl Johan (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 18:15

Karl Johan:

Det låter som en god idé, hur mycket kostade det ungefär? Kommer man åt alla kylkanaler när toppen är bortmonterad? Mvh Karl Johan
Lars-Göran Sandgren (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 18:15

Lars-Göran Sandgren:

Minns ej priset - det var mer än 10 år sedan. Wahlborgs Marina i Göteborg gjorde jobbet. Jag fick många bra tips och råd där. Drevia i Lysekil har ett bra forum, www.drevia.se där du kan fråga och få bra svar. !L-G
Karl Johan (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 18:15

Karl Johan:

Tack för tipsen! Någon som har några andra tips? Mvh Karl Johan