Hoppa till huvudinnehåll
petnil
Senast inloggad: 2011-05-22 - 21:19
Montering CAV -filter

Peter:

Jag skall byta CAV-filter och är vet inte riktigt hur alla packningarna som följde med filtret skall sitta. De små packningarna är det inget problem med Det är de tre stora packningarna som jag är osäker på Att den största packningen skall sitta i toppen på själva filterfästet är helt klart och att en av de två andra större packningarna skall sitta mellan filtret och glasbehållaren är också klart men var skall det tredje större filtret sitta.

Georg (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 08:39

Georg:

Jag använder 2 packningar, en på var sin sida om filtret (mot glasbehållaren resp. mot "locket"). Jag har inget minne av att jag fått 3 filter, men jag kan minnas fel.
Hans (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 08:39

Hans:

De tre stora, och jag tror ett av dem är aningen mindre än de andra (kan ha fel här), skall sitta som du säger. Det tredje, som alltså kan vara litet mindre, skall sitta mellan glasskål och botten i metall. Den botten som tömningsskruven sitter i. / Hans
petnil
Senast inloggad: 2011-05-22 - 21:19

Peter:

Det finns 2 små packningar där jag satt det ena i botten mellan filterskruven som håller ihop allting och glasbehållaren. Den andra minsta packningen har jag satt ovanpå filterskruven Den största packningen sitter under filterbehållaren En något mindre sitter mellan glasbehållare och filter Det finns en packning till som är lika stor som den som sitter mellan filter och glasbehållare och det är denna packning som jag inte vet var den skall sitta Skall den användas eller kan den bara slängas
Roger Ryberg (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-28 - 08:39

Roger Ryberg:

mellan botten och glaset