Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-03-28 - 12:53
Brandskada

Carina Bill:

Jag undrar med anledning av den brand som inträffade på Södertälje Båtsällskap´s område måndagen den 22 maj. För vår del blev följden att vår mast blev förstörd. Kan vi kräva ersättning från båtklubben för, * för självrisk 2500:- * för de 25% i avdrag på ny mast som försäkringsbolaget gör för ålder/slitage (den mast vi hade var helt OK) Jag kan inte acceptera att nu bara "ta dessa merkostnader" som jag är helt oskyldig till, det vore en helt annan sak om jag själv varit fursumlig och orsak till att min mast blivit förstörd. (Det handlar inte bara om pengar, vi fick dessutom en planerad segelvecka samt 3 helger förstörda) Jag anser att klubben borde ta dessa kostnader för oss som drabbades, finansieringen kan inte vara något problem. Klubben är välskött och borde kunna ta ett lån för detta. Höj sen medlemsavgiften, som nu ligger på låga 350:-/år Tacksam för ett snabbt svar, mvh Carina Bill

Johan Westman (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-29 - 10:18

Johan Westman:

Hej Carina! Jag vet att den branden just nu är under utredning från Polisens sida och innan ansvarfrågan är löst går det inte att svara på din fråga. Jag bevakar denna frågan och kommer att återkomma. MVH! Johan Westman Jurist åt Sxk
Gäst (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-03-29 - 10:18

Hej Jag Kate Powell och jag skulle vilja säga tack till Morrison lånefinansiering för alla de saker som de har hjälpt mig med. Jag har en familj, och jag ansökt om ett lån i detta bolag, jag fick mitt lån och mig och min familj är mycket glad, tack Gud för den hjälp de har gett, kontakta dem idag på (morrisonfinance@outlook.com), de ge ut alla typer av lån med en bra ränta.