Gustav Ericsson:
Hej, Jag köpte en båt (Formula 233 Thunderbird) från 1977 i Augusti 2010. Föregående ägare informerdae mig om att elsystem samt motor var i dåligt skick. En månad efter att båten lyfts upp på land började akterspegeln att avge en ätiksluknade vätska på ett ställe i akterspegeln Under vårrustningen så renoverades drev och elsystem. När drevet skulle monteras upptäcktes en spricka i akterspegeln. Efter lite undersökning så upptäcktes att distansmaterialet i akterspegeln var helt ruttet och väldigt mycket vatten finns inna i akterspegeln. Då båten låg i vattnet hade jag ingen möjlighet att undersöka akterspegeln och felet hade inte upptäckts vid en inspektion på land om båten hade lyfts upp under affären. 2005 fick ett företag (oceanside marine i Stockhom) i uppdrag att genomföra ett motorbyte och i samband med motor/drevbyte anpassa nya motorn/drevet till akterspegeln. För att göra detta så omplastades akterspegeln innefrån motorutrymmet. Av att dömma av förruttnelsen så misslyckades de med sin plastning. Företaget lämnade dock bara 2 års garanti på jobbet. Att öppna upp akterspegeln och plasta om kostar mycket pengar och kommer att ta hela säsongen. Vad har jag för möjlighet med föregående ägare alt. företaget att få ersättning/kompensation alternativt en omplastning av akterspegel? Mvh /Gustav Ericsson Gustav Ericsson Tjädergränd 6 141 72 Segeltorp
- Logga in för att skriva kommentarer
- 490 visningar