Lars Samuelsson:
Jag har köpt en ny motor till min segelbåt, en Malö 116. Totalt kommer bytet att kosta mig 130 000 kr. Varvet som är ett av de större på Västkusten har inte haft speciellt bråttom med installationen och båten har legat på varvet i en månad. Problemet. Båten ligger utomhus och lutar åt babord samt framåt. Varvet är medveten om detta. I fredags hade motorbädden kommit påplats och fixerats för att plastas in under helgen. Vid en kontroll av mig visade det sig att bädden inte linjerade med båten. Detta påtalades för ansvarig på varvet. Under tisdagen hade motor och S-drev monterats och ny kontroll av mig visade att motor/drev inte linjerade med vare sig lodlinje eller mittlinje. Dessutom var motorn justerad till sina ytterlägen och kan rimligtvis inte komma att linjera utan speciella åtgärder. Min fråga är följande: Skall båten rättas till på ett korrekt sätt kommer detta att ta tid och säsongen har redan kommit långt. Skall någon form av nödlösning tas till påverkar det värdet av installationen och även båtens värde. Kan jag acceptera en nödlösning för att kunna segla och kräva att båten återställs på ett korrekt sätt efter säsongen? Inom industrin som jag är väl förtrogen med straffas man med prisnedsättning i liknande fall. Kan jag som privat- person hävda något liknande? Mvh Lars Samuelsson
- Logga in för att skriva kommentarer
- 112 visningar