Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-02 - 16:09
YANMAR YSE 12

STEFAN:

JAG HAR EN YSE 12 G MED NYRENOVERAD TOPP INJUSTERAD OCH KLAR GICK SOM EN KLOCKA, MEN SÅ SATTE VI VEVHUS VENTILATIONEN MOT INSUGET 10/12 SLANG DETTA GJORDE ATT DEN TOG OLJA VI VEVHUSET.MED DEN PÅ FÖLJDEN ATT MOTORN DOG DEN STARTADE DIREKT IGEN MEN SÅ GICK DEN BARA I 2-3 MIN SEN DOG DEN DET ÄR NU 5 DAGAR SEDAN MEN DEN VILL BARA TÄNDA TILL, NU ORKAR INTE VARVA UPP IGENUTAN GÅR BARA SÅ LÄNGE STARTMOTORN GÅR HAR NU TAGIT LOSS TOPPEN FÖR ATT KOLLA DEN IGEN HELA O FIN VAR DEN PACKNING HEL OCKSÅ.
NÅGON SOM VET VAD SOM KAN VARA PROBLEMET

Ted Edberg (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-03 - 05:55

Ted Edberg:

Jag renoverade min 12 yanmar på en autoriserad verkstad eftersom den drog en hel del olja, Motorn gick som en klocka tills den blev ordetligt varm , då började den att vandra upp och ner i varvet utan att man gjorde något, och blårökte vid varje varvning. genom att ta bort vevhusventilations slangen och stoppa ner den i en dunk kunde jag se att all olja trycktes ur motorn.
Efter många återbesök hos Marinan så upptäcktes att en skalpplåt med gelar innanför vevhuslocket hade vänts upp och ner, efter att ha vänt denna plåt rätt så går motorn som en klocka.Plåten märkt 18 på bifogad länk
http://www.overfjord.se/sprangskiss.pdf
STEFAN (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-03 - 05:55

STEFAN:

DET VERKAR NOG SOM OM DEN SATT UPP O NER FÖR ATT RÖR DELEN SATT NER I VEVHUSET "TRÅGET" DET BORDE JU INTE VARA NÅGOT ANNAT MED TANKE PÅ ATT DEN ÄR NY RENOVERAD
TACK FÖR IDEN
MVH
STEFAN