Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-04 - 09:30
SeaClear och skalor

Joakim Nömell:

Hej. Jag kör senaste SeaClear och BSB-kort. Under kartor -> prioritet har jag valt max skala (tror jag valet heter utan att ha programmet framför mig). I min vik finns en special med skala 1--50.000 men när jag har denna inställning i SeaClear väljer den ändå kortet Dalarö Nunäshamn med skala 1-25.000 när jag kör i området där specialen finns. Går jag däremot in och väljer skala 1--100.000 väljer den rätt kort inne i viken och byter sedan till det andra kortet när jag lämnar området. Någon som vet varför? Hittar ingen inställning. Visst borde den välja det bästa kortet i sådana områden?

Robert (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-06 - 01:54

Robert:

Men är inte kortet Dalarö Nynäshamn med skala 1-25.000 det bästa kortet (som förstorar upp mest)?

Hälsningar Robert
Joakim Nömell (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-05-06 - 01:54

Joakim Nömell:

Hej. Jo de har du ju förståss rätt i =) Skala 1--50.000 är ju såklart sämre, fel tänkt av mig. Nu har jag inte korten framför mig, ska kolla hemma sen men det finns en special över viken där jag har min båt. Vet inte exakt numret på kortet (det står Herrön i titelraden). Men jag ska kolla vilken skala det har.