Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-05-03 - 11:37
Kokkärl för båt

Jonas Edwinson:

Hej! Jag har försökt att hitta en butik med kokkärl för båtbruk. Jag har sökt med ljus och lykta i många olika sorters butiker i stockholm. Men inte hittat det jag vill ha. På åttitalet hade jag kokkärl som vi kallade "tripp trapp trull". Det var i rostfritt, 3 delar som man kunde ställas ovanpå varandra. Den understa delen var en hög rostfri kastrull med kopparbotten. Den mellersta en s.k. steamer (gick fint att använda som durkslag också). Den översta delen var en låg kastrull med 2 öron och med lock. Just att man kunde ställa dem i varandra var förträffligt. Maten var lättare att hålla varm och den fungerade fint att stuva undan. Tyvärr har jag inte hittat något liknande. Jag har för mig att det var ett finsk fabrikat. Tyvärr gick kastrullen med båten då jag sålde den. Vet någon vad jag söker? eller kan någon tipsa mig om bra kokkärl för båtar. Då blir jag väldigt glad. /Hälsningar Jonas

seabeijner
Senast inloggad: 2011-08-10 - 12:03

Ulf Beijner:

Våra gamla tog slut och det var svårt att hitta sådana som passade i varandra. Men vid besök hos Clasolle hittade jag bra och billiga kokkärl som nu gör sin tredje säsong ombord. Tar litet mera plats men det går att varmhålla en mindre krastull ovanför "potatiskastrullen" Hälsn Ulf