Hoppa till huvudinnehåll
admin
Senast inloggad: 2024-04-27 - 09:06
IPAQ

Tim:

Är det någon som har erfarenheter med att köra Fugawi mot en IPAQ?

Tim

Hans Svedberg (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-27 - 18:58

Hans Svedberg:

Jag har Fugawi för PC med BSB-sjökort som jag exporterat till en MIO 168 och det ska väl gå med alla som har op-systemet PocketPC. Fugawi för PocketPC följer med när man köper Fugawi för PC och är bantad i förhållande till PC-versionen. Jag har också lagt in skannade 50000-del och 10000-del. Exakt vilka funktioner som fungerar i pocket kan jag inte redogöra för men den kan navigera på brytpunkt och rutter och ge/visa styrdata. Själva kartarbetet sker i PC. Solteknik som är svensk Fugawi-representant har ett forum för frågor under sin hemsida www.soltek.se
Christer, www… (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-27 - 18:58

Christer, www.clover.se:

Kör iPAQ kopplad både mot GPS-puckar och Garmin GPS utan problem. Har hållare både i bilen och båten med fast installation. Flyttar bara iPAQen mellan.

MVH/Christer
Glenn (ej verifierad)
Senast inloggad: 2024-04-27 - 18:58

Glenn:

Hej Tim !

Jag har kört fugawi ett par år nu & det funkar kanon om du är på känt vatten & bara behöver lite koll på grynnor,djup m.m . Men om du ska ut och åka längre distanser saknar "iallafall jag " överblicken som du har på ett riktigt sjökort . Så jag har även lagt Fugawi på en laptop och då är det perfekt.