Hoppa till huvudinnehåll

Svenska Kryssarklubben söker administratör/kanslist

Kryssarklubben är en aktiv förening som växer och attraherar nya medlemmar. Vi ser ljust på framtiden, gillar utmaningar och vill hitta nya vägar som gör att vi fortsätter växa i styrka och har de mest nöjda medlemmarna i det svenska båtlivet! Vill du också bli en del av det arbetet? Då ska du börja jobba hos oss på Nacka Strand.

Du kommer hantera avisering av utbildningsavgifter och arbeta i vårt medlemssystem. Det kan till exempel innebära att registrera medlemskap, uppdatera personuppgifter men också svara på frågor både från medlemmar och förtroendevalda.

För att lyckas är du en god kommunikatör som trivs i mötet med människor, tycker det är roligt att jobba med telefonen som verktyg och drivs av en vilja att hjälpa.
Du behöver vara strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Vi tror att du även har tidigare erfarenhet av till exempel kundservice, medlemsservice eller liknande arbete.

På rikskansliet arbetar vi som ett team och hjälps åt när det behövs. Det är därför viktigt att du trivs i samarbetet med andra människor, men också viktigt att du klarar självständigt och repetitivt arbete med stort eget ansvar.
Du kommer ha ett direkt ansvar för föreningens utbildningsadministration men även för medlemsservice mot vår medelhavkrets.

Vi söker dig som har:
- Minst två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Du har eftergymnasial utbildning
- Mycket goda kunskaper inom Office 365
- Du är van att arbeta med Excel och andra system (till exempel kommer det att ingå att göra sökningar och listor i vårt medlemsystem)

Du bör:
- Ha erfarenhet av tidigare arbete inom ideellförening
- Tycka om ordning och reda och vara noggrann i ditt arbete.
- Kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska


Arbetet är en tillsvidareanställning och omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen. Vi ser gärna att du startar så snart som möjligt för att få en gedigen introduktion av nuvarande kanslist som går i pension under sommaren. Erfarenhet av båtlivet anses meriterande.

Ansökan skickas till fredrik.noren@sxk.se och bör innehålla ett personligt brev samt CV som styrker adekvata erfarenheter och kompetenser samt löneanspråk.
Sista ansökningsdag är den 10 maj 2022. Inkomna ansökningar behandlas löpande.

Frågor om anställningen kan ställas till Generalsekreterare Fredrik Norén på telefon 08-448 28 86 eller fredrik.noren@sxk.se

Välkommen med din ansökan!

 

 

Annons administratör-kanslist
Annons i pdf

Dela i sociala medier